2011年3月3日木曜日

Googleも人間という事か? 

あのGoogleの誇る、Googleクラウドにstorageされていた、g-mailが全世界的に消失し、現在、リストア中との事です。


(以下、Googleブログからの引用)
=========================================
Imagine the sinking feeling of logging in to your Gmail account and finding it empty. That’s what happened to 0.02% of Gmail users yesterday, and we’re very sorry. The good news is that email was never lost and we’ve restored access for many of those affected. Though it may take longer than we originally expected, we're making good progress and things should be back to normal for everyone soon. 
=========================================


全文はこちら→ http://gmailblog.blogspot.com/2011/02/gmail-back-soon-for-everyone.html

あのGoogleでさえ、こんなミスをするんですねえ。。。
私の様なITの専門家にとっても、Googleとは言うのは、神聖と言うか別格だったのですが、やはり、いくら優秀でも、人間であるということですね。。

何か少し安心しました。(笑)
金融の世界では、10年位前に、Goldman Sachcsや、Leman Brothers 、ムーディ-ズやStandard Poorsが一時、神聖しされていましたが、それと同じという事ですね。



0 件のコメント:

コメントを投稿